Zprávy

Veteráni i nadějní středoškoláci se střetli v piškvorkách na pražském Grandfinále soutěže pIšQworky

Pondělí Listopad 22, 2021
551

Oblíbenou studentskou soutěž pIšQworky nezastavil ani covid-19. A navíc přišla s několika
novinkami. Tou hlavní je, že kromě klasických pětičlenných týmů se letos poprvé do soutěže
mohli zapojit jednotlivci ze základních a středních škol a také veteráni, tedy hráči do 26 let.
Právě nejlepší jednotlivci z Česka a Slovenska se utkali ve čtvrtek 18. listopadu na
Grandfinále v konferenčním centru Enforum v Praze.
Do historicky prvního ročníku kategorie jednotlivců soutěže pIšQworky se přihlásilo na 350
studentů středních a základních škol a přes 150 veteránů. Na pražském Grandfinále se pak
utkalo třicet nejlepších v každé kategorii. Vítězem základních a středních škol se stal Jakub
Horák, veteránům dominoval Lukáš Souček, známý též jako Boneslash.
Soutěž se skládala ze dvou online kol, ze kterých soutěžící postupovali do Grandfinále. Turnaje se
hrály komplexním švýcarským systémem, který proti sobě v každém kole nasazuje vždy hráče s
co nejpodobnější výkonností. Zajišťuje tak co nejspravedlivější průběh. Stejný systém organizátoři
využili i na Grandfinále.
pIšQworky letos musely kvůli pandemii onemocnění covid-19 podstoupit řadu změn. „Letošní ročník
soutěže jsme se rozhodli více přenést do online prostoru, abychom byli připraveni na všechny
změny, které vláda vyhlásí. Online platforma nám poskytla skvělý prostor, ve kterém mohli hráči
prokázat své individuální schopnosti. I tak se nám ale podařilo soutěžícím uspořádat alespoň skvělé
offline Grandfinále,” uvedl koordinátor soutěže Martin Bruna. Online platformou se soutěž také
rozhodla oslovit ty, kteří už opustili školní lavice, pracují nebo studují na univerzitě a jsou tedy časově
více vytížení.
Pro posílení komunity a možnost potkávat se i v online prostředí spustili organizátoři pIšQworkový
Discord server. „Mysleli jsme na to, aby ze soutěže nezmizel společenský prvek a možnost navázání
přátelství. Tyto aspekty jsou pro nás při pořádání soutěží velmi důležité. Chceme sice v hráčích

budovat zdravou soutěživost, ale zároveň jim ukazujeme, že se soupeřem se dá taky spřátelit,“
přiblížil Bruna.
Grandfinále jednotlivců je ale jen začátek. Na tradičním Grandfinále týmů se totiž střetne nikoli
šedesát, ale celých sto dvacet piškvorkových borců. Čtyřiadvacet pětičlenných týmů tam
poměří své síly v osmi kolech švýcarského systému. Když bude epidemická situace příznivá,
potkají se pIšQworkáři na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. V opačném případě
jsou organizátoři připraveni uspořádat Grandfinále online.
Soutěž pIšQworky organizuje studentský spolek Student Cyber Games, z. s. Ten si klade za cíl
vzdělávat netradičními způsoby studenty z Česka a
Slovenska. Jeho mottem je “Hra školou”. Ve spolupráci se
školami jeho členové umožňují studentům “hrát si” a
rozvíjet se v logickém a analytickém myšlení, spolupráci a
jiných prosociálních schopnostech.
Druhou soutěží, kterou spolek SCG pořádá na jaře, je
Prezentiáda, mistrovství v prezentačních dovednostech. Studenti se na ní učí práci s vizuálem
prezentací, nápaditosti, ale také plynulosti projevu a práci v týmu. Soutěže se totiž účastní dvou až
tříčlenné týmy.
Veškeré podrobnosti o soutěži najdete na stránkách www.pisqworky.cz.
Aktuální dění můžete sledovat na Facebooku a Instagramu soutěže.

Štítky: