Zprávy

Řádění tornáda – praktické informace z Generali České pojišťovny

Pátek Červen 25, 2021
187

Pátek-25.6.2021. V poledne jsme měli z Jihomoravského a Zlínského kraje zatím nahlášeno na 1100 škod za přibližně 120 milionu korun. Jedná se nejen o škody způsobené tornádem, ale spíše dalšími doprovodnými jevy – krupobití, přívalové deště apod.
Tornádo bylo součástí extrémních bouřek, které řádily v podstatě v celé republice. Odhad je, že samotné tornádo způsobilo našim klientům tisíce škod, účet za ně se zcela jistě bude pohybovat ve stovkách milionů korun. Očekáváme, že celkový účet za extrémní bouřky bude za celou republiku na úrovni 15 000 škod za tři čtvrtě miliardy korun. Čísla budeme dále zpřesňovat s tím, jak nám klienti své škody budou hlásit.
Nejpostiženějšími regiony jsou jižní Morava, kterou zasáhlo právě tornádo a skutečně velmi extrémní bouřky, dále jižní Čechy a západní Čechy. Škody způsobené bouřkami a jejich doprovodnými jevy ale registrujeme z celé republiky. Nejhorší situace je na Hodonínsku a Břeclavsku. Evidujeme zde škody na zdraví i majetku (vč. automobilů). Zasaženi byli také podnikatelé, například autobazary, a také municipality.
Největší škody způsobilo tornádo a krupobití, významné jsou i škody vzniklé povodní a záplavou. Situace byla skutečně dramatická – jen dnes již máme nahlášeno 5 totálně zničených nemovitostí.
Hlášeny jsou i extrémní škody –  do pole odnesené zemědělské stroje, zničená auta i autobusy, stržené střechy hal.
Máme dostatek kapacit a zkušeností, abychom klientům pomohli situaci zvládnout. Pracujeme ve speciální kalamitním režimu, posílili jsme týmy operátorů, mobilních techniků. Rozšiřujeme i provozní dobu na pobočkách v postižených oblastech, aby se na nás mohli obracet i klienti z těch obcí, kde jsou kvůli kalamitě výpadky elektřiny či mobilních signálů. Pracovat budeme samozřejmě i o víkendu.
Menší škody řešíme s klienty přímo po telefonu a plnění tak posílám v podstatě okamžitě. U větších a komplikovanějších škod jsme připraveni vyplatit zálohy, a to až do výše 50 % škody, aby lidí měli rychle k dispozici finančními prostředky.
V kontaktování klientů jsme aktivní, snažíme se s nimi sami spojit a poskytnout jim maximum užitečných informací, abychom jim nejvíce usnadnili nahlášení škod a urychlili jejich řešení.

Jak nahlásit živelní škodu
Škodu můžete ohlásit:
on-line přímo na našem webu
telefonicky na lince 241 114 114 NONSTOP 24/7
na jakékoli naší pobočce – prodlužujeme otvírací dobu poboček do 20:00 a podle vašich potřeb. Některé pobočky budou otevřené také v sobotu a neděli.
Dokumenty ke škodě můžete:
přiložit on-line
odeslat na adresu Generali Česká pojišťovna a.s., P.O.BOX 305, 659 05 Brno
odevzdat na jakékoli naší pobočce

Škodu nafoťte a zdokumentujte
Pořiďte fotografie poškozených věcí. Ideálně pokud odstraňujete následky ještě před příchodem mobilního technika Generali České pojišťovny. Čím více záběrů uděláte, tím lépe. Nezapomeňte vyfotit také celkový pohled na vzniklou škodu. Pro hladký průběh likvidace škodní události prosíme, aby fotografie byly ostré a kvalitní.
Pokuste se minimalizovat škody
Jestli to situace umožní, provizorně zabezpečte poškozenou věc, aby se předešlo následným škodám a nikdo se nezranil.
 Podklady
K rychlejšímu řešení celé situace si ideálně připravte níže uvedené podklady, pokud je máte k dispozici. Poradíme si ale i bez nich. Volejte nonstop linku 241 114 114
platnou pojistnou smlouvu
seznam poškozených a zničených věcí s uvedením jejich pořizovací ceny a stáří (formulář si můžete stáhnout on-line)
pořizovací nebo jiné doklady k těmto věcem (záruční listy, posudky, faktury apod.)
stavební plány v případě poškození nemovitosti
fotodokumentaci vzniklé škody
Kdy začít s opravou škody?
Pokud to jde, vyčkejte s celkovou opravou majetku nebo s odstraňováním zbytků poškozených věcí na pokyn pojišťovny. Je-li nutné s odklízením začít okamžitě, škodu vždy nejprve nafoťte.

Štítky: