Zprávy

Rodí se nová regionální značka Slovácka

Pátek Únor 12, 2021
1110
Finální podoba značek – Tradiční výrobek SLOVÁCKA a SLOVÁCKO regionální produkt. (Foto: archiv – Kyjovské Slovácko v pohybu)

REGION – Podpora lokální ekonomiky a místních producentů, záruka kvality a původu – to je cílem nové značky „SLOVÁCKO regionální produkt“, kterou společně s Turistickou asociací Slovácko uvádí do života nezisková organizace Kyjovské Slovácko v pohybu. Regionální značka představuje šanci pro výrobce a farmáře ze Slovácka, kteří produkují zajímavé a hodnotné zboží, na zavedenou značku Tradiční výrobek SLOVÁCKA ale nedosáhnou. 

„Nové značení doplňuje už léta existující značku Tradiční výrobek SLOVÁCKA, která se zaměřuje na certifikaci opravdu tradičních a za dodržení původních postupů vyrobených výrobků,“ potvrzuje  koordinátorka projektu Martina Urbancová z  Kyjovského Slovácko v pohybu.   „Novinka cílí na výrobce, kteří jsou regionální a jejich výrobní postupy nebo materiály jsou přizpůsobeny současné době a na značku Tradiční výrobek SLOVÁCKA by tedy nedosáhli. Může jít třeba o farmáře, pekaře, producenty dalších potravin a nápojů, řezbáře, truhláře, keramiky, šperkaře, švadleny a další šikovné lidi, kterým pod rukama vznikají unikátní produkty, které si zaslouží označení SLOVÁCKO regionální produkt.“  

Ve čtvrtek 28. ledna uspořádalo Kyjovské Slovácko v pohybu on-line setkání, kde byla třicítce  zájemců nová  značka „SLOVÁCKO regionální produkt“ představena. „Značka nabízí zručným producentům z regionu spoustu výhod. Je to společná prezentace a propagace, možnost být součástí regionálního i celorepublikového značení, odlišení od konkurence, zahrnutí do společného e-shopu, prodej výrobků v nových prodejních místech, společný brand, možnost účastnit se hromadných akcí jako jsou jarmarky, trhy, vzdělávací semináře a další,“ vyjmenovala Urbancová. 

Zájemci o získání certifikátu si mohou do konce března podat žádost. O udělení značky bude v dubnu  rozhodovat komise složená z odborníků různých oborů. Budou hodnotit například použití místních surovin, podíl ruční, řemeslné nebo duševní práce na výrobě, specifičnost produktu pro region, kvalitu provedení a podobně. Veškeré informace najdou zájemci na internetových stránkách www.slovackyprodukt.cz, které budou spuštěny koncem měsíce února. Podklady a formuláře jsou už nyní dostupné na www.slovacko.cz. Všechny dotazy k tématu  ráda zodpoví    Martina Urbancová na emailové  adrese  – martinaurbancova@kyjovske-slovacko.com nebo na telefonním čísle:
774 969 161.                      

(bum)

Štítky: